Filmworkshop Dag 1

Denna dagen har varit skittrevligt! Jag har träffat så många sjukt underbara människor och de är udda, precis som jag. Det är så härligt att kunna vara sig själv med folk där alla har en sak gemensamt. Vi tycker om att skapa/agera i film. Det har varit jätteroligt och jag ser fram emot de två andra dagarna också.
 
Det började med att de snacka lite och vi berättade om oss själva om tre punkter:
  • En sak som nog alla vet om mig (Gillar dans och att skapa film)
  • Min favoritfilm (Taken, ovanligt bra för att vara action)
  • En sak som nästan ingen vet om mig (Att jag opererades mot ett hjärtfel vid 3 års ålder men är friskförklarad sen 6 års ålder.)
Sen skulle vi skapa en kortare kortfilm. Det vill säga att vi delades in i 3 grupper. Och i varje grupp skulle man skapa en film på max 90 sekunder. Och varje film skulle handla om ett ordspråk. Vi valde ordspråket "Nära skjuter ingen hare". Vi hade 30 minuter på oss på varje moment, som var att diskutera var filmen skulle utspela sig och vad den skulle ha för handling. Och vilka av oss som skulle göra vad. Nästa moment var att filma ihop allt och det var rätt svårt med alla dessa vinklar och alltihop! Sista momentet var att på 30 minuter klippa ihop alla klipp. Det var jäkligt stressande men vi hann precis bli klar med den.
 
Sen började vi diskutera om den lite längre kortfilmen som vi ska spela in imon. Vi kom tillslut fram till att vi ska vara vid militär-bunkern och spela in (ett av platserna man kunde välja mellan). Där ska jag vara reporter och och intervjua ett par "forskare" som tror att ett tonårsgrafitti ska ha med lite annat skit att göra osv. Ganska invecklat att förklara via text såhär men filmerna kommer möjligtvis att komma upp på youtube efter att denna workshopen är slut och då kommer jag länka er till videon.
 
Jag har bara en sak att klaga på. Lunchen.. Gissa vad jag fick till lunch idag? En halv fralla... Mums! Jag som åt frukost vid 7-tiden förväntar mig lite mer till lunch än det faktiskt! Men aja, pappa är så gullig och lagar spagetti med köttbullar till mig nu!
 
Jag hoppas jag inte skrev allt för mycket om min dag idag men det var så denna dagen såg ut!
 
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
♡?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback